tabung kelas teacher bella

Sunday, September 4, 2011

SBE di sekolah lamaku. weeewuuu!!

eh..makcik cleaner mana ni? gemuknya T_______T
assalamualaikum. horay horay hari ni kembali ke sekolah rendah lama. wuuuhuuuu lame dah aku tak jejakkan kaki ke sekolah rendah lama ku..ketaq luttu ceq mai llapoq diri awai-awai lagi. lepas tu dah ok sikit sebab jumpa dengan cikgu-cikgu lama. masih ramai lagi cikgu-cikgu yang mengajar aku zaman sekolah dulu still mengajar kat sekolah ni lagi.  Cikgu Ramlee (ajar aku math masa darjah 2), Cikgu Rohaya, Cikgu Yahya, Cikgu Mat Hashim yang selalu paksa aku turun padang main hoki, Teacher Faizahwati yang suka berleter suruh aku hantar karangan setiap minggu, dan tak lupa Cikgu Maziah yang mantain slim sampai loni..eh eh Cikgu Maziah puji aku anak murid dia yang paling berdisiplin sebab masa duduk hostel dulu aku selalu bangun awla. kehkehkeh berdisiplin rupanya aku dulu-dulu. sekarang memang haremmmmmmm lah kan.

kawan-kawan mak aku pun ramai yang mengajar kat sini. patutlah mak beria-ria benar suruh aku buat SBE kat sini. ramai yang kenal aku. hehehehe.. Ustaz Khairi (mak aku masa dekat SMKA Nurul Ittifaq dulu) pagi-pagi lagi offer nak belanja makan. hohoho rezeki betul.

yang tak bestnye, bila adik aku pun sekolah kat sini jugak, seronok lah dia mengepow aku. tadi kebetulan masa aku tengah makan dia keluar rehat. nampak je aku terus dia mintak seringgit nak beli nugget dengan senyuman nampak gigi gajahnya. padahal pagi tadi mak dah bagi duit belanja tiga ringgit kat dia. kuangasam punya adik. nasib baik kakak kau ni baik. haihh..hari-hari kena pow macam ni maw nipis duit raya aku. hadoidoidoi...tapi kan tak sangka pulak budak Anas ni femes dekat sekolah ni. akak-akak kantin tu semua kenal Anas. depa kata adik aku tu banyak cakap. (banyak makan pun iye jugak). eheh, like sister like dik brother ye dik?

ohoooiii lupa nak gitaw..disebabkan asrama baru dah siap maka aku dengan Mok Cik sedang berguling-gulingan di dalam surau asrama baru ni. mula-mula ingatkan nak melepak dekat library sekolah je tapi ramai la pulak kan budak-budak yang rajin nak pi baca buku. setelah membodek-bodek Umi (penyelia asrama since zaman aku duduk asrama masa darjah 5 lagi) kami pun berlenggang la ke surau dekat asrama budak pompuan nih. weeeehuuuuuu lawa siottt asrama baru ni. jauh lebih selesa daripada asrama buruk zaman aku dulu..


ok bai bai. nak buat refleksi BIG nih. sebelum tu terimalah......

cikgu yang bosan dan meracau.

3 students asking questions:

amna said...

SBE ke berapa ni? hi cikgu~

aRa ❤ aFiq™ said...

cikgu best ta ngajar?

bella bellitos said...

@amna : baru SBE yg ke-2..still a long journey :')


@aRa ❤ aFiq™ : tak kena mengajar pun ara..pergi tengok2 aje (:

Post a Comment

pecah kaca pecah cermin, dah baca rajin-rajin ler komen :)