tabung kelas teacher bella

Saturday, July 30, 2011

[30 Days Challenge] Day 17 : someone you would want to switch lives with for one day and why

assalamualaikum. hari ni aku nak sambung pasal 30 Days Challenge ni. nak tukar nyawa dengan seseorang untuk satu hari? mustahil la kan. aku tak suka la topik hari ni tapi terpaksa ikutkan jugak. kalau tak sampai ke sudah 30 Days Challenge aku tak siap-siap.




kalau diberi peluang, aku nak tukar nyawa dengan adik bongsu aku yang tak sempat lahir. mak aku pernah keguguran masa aku Form 5. kalau dia sempat dilahorkan, adik aku sekarang ni dah berumur 3 tahun. mesti meriah kan rumah aku ade budak kecik. tapi nak buat macam mane Allah lebih sayangkan dia. 2 bulan je dia sempat menghuni rahim mak aku. takpela adik. kita jumpa kat sana nanti ye. along sentiasa doakan adik. eh, rindu budak debab Anas la. :')


atau pun, aku nak tukar nyawa dengan anak kucing aku yang mati sebab termakan racun tikus. racun tikus yang abah aku letak dekat bawah rak dalam stor rumah kitorang. entah macam mane anak kucing tu boleh masuk main kat dalam tu. kesian dia. tengok-tengok dah keras kejung kat depan pinti stor. poor kitty.satu-satunya anak kucing yang hidup. mak dia nenek aku ambik. sobs sobs.



ok, dah. babai. have a great weekend uolls. walaupun weekend aku memang dah terang-terang tak syok!

6 students asking questions:

puteяi ʓαняα said...

wahhh! mmg dramatis..nk tukar nyawa dgn ank kcing..huhu..ini segmen apa sbnrnye?

Azham Vosovic said...

Tapi kalau Bella tukar nyawa...tak boleh lah saya pergi kenduri nasi minyak satu hari nanti (bajet ada org ajak plak) hehehe....

Ungu said...

done reading your entries! nice lah yang! hihi~ follow kamu ^^. kalau ada masa dtg la baca bitter.sweet! =) 1more..kenapa kat shoutbox bella xleh nk drop comments ek?

bella bellitos said...

@puteяi ʓαняα :dramatis? kahaha tp bella bukan drama queen ye. hihi. ini segmen 30 Days Challenge. bella saje2 buat sbb kononnya nak disiplinkan diri supaya tp2 ari update. tp macam tak mencapai target je :(

bella bellitos said...

@Azham Vosovic : nak makan nasi minyak sy ye azham? bahahaha boleh2.kalau jadi t saya inform awal2 so awk leh tempah tiket p terengganu ye.

bella bellitos said...

@Ungu : thanks :). baiklah ada masa bella singgah blog awak. shoutbox tak leh drop comment? maybe sebab internet slow kot (:

Post a Comment

pecah kaca pecah cermin, dah baca rajin-rajin ler komen :)